Overnight oats

overnight oatsHet lekkere aan dit ontbijt is dat ik mij hier de avond van tevoren al op kan verheugen, omdat dit de welbekende overnight oats zijn! De avond van tevoren klaarmaken, avond in de koelkast en de dag erna heb je een heerlijk, voedzaam ontbijt.

What you need:

  • 5 eetlepels havermout
  • 1 eetlepel chiazaad
  • 1 eetlepel rozijnen
  • 1 eetlepel kaneel of koekkruiden
  • Soja-, haver- of amandelmelk, net wat jij het lekkerst vindt

What you do:

havermoutMix de havermout, rozijnen, chiazaad en kaneel goed door elkaar. De kaneel doe ik er altijd naar smaak bij. Giet er soja-, haver- of amandelmelk overheen, totdat het goedje onderstaat. Ik kies vaak voor ongezoete amandelmelk, omdat ik op andere dagen al sojayoghurt eet en dat graag afwissel. Je kunt ook voor de gezoete melk kiezen, maar ik kies altijd voor de ongezoete variant. Als je de verpakking leest van gezoete amandelmelk, is ingrediënt nummer 2 op de lijst vaak suiker en dan valt het idee van een gezond ontbijt toch een beetje in het niet.

¡Que aproveche!

Next Post

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply Koekkruiden - Sophie'sFoodChoice 27 november 2015 at 16:20

    […] Naast dat je deze mix goed in koekjes en cake kunt gebruiken, voeg ik het ook vaak toe aan mijn overnight oats. Jammie! Dit is voor ongeveer 50 gram […]

  • Leave a Reply